fredag 3 september 2010

Tårtor o trams


Välkommen till mej!

Att baka, det tycker jag är kul. Bullar, tårtor, bröd eller en god kaka.
Orsak behövs ej, bara lusten infinner sej.
Tycker även om att laga mat, man baka..... Det gör mej glad.
Att hitta på något som gör mottagaren glad eller berörd, då, då har jag lyckats. Det är inte alltid jag tycker det är gott, det är inte alltid jag tycker att det blir så bra.......
Men om mottagaren gillar det, då är jag nöjd!
För det är ju faktiskt inte så att det är jag som ska tycka om att äta eller se på det, jag vill bara göra någon annans stund lite lite roligare, gladare, godare eller berörande.
Att få använda fantasin till att skapa en tårta det är roligt.
Att hitta det där som gör stunden ännu bättre, ännu mer personlig.
Mina tårtor är resultat av fantasi, det underbara internet där jag utan att skämmas inspireras o motiveras o utvecklas av andra som gillar tårtor, några kurser o peppning från Kakburken eller bara det som jag vet om personen eller tillfället som jag ska göra tårtan till.
Mitt mål är att inte göra 2 likadana, förutom studentmössor då som det är svårt att få roliga......
Jag är till det mesta självlärd, gör en massa misstag o framförallt har jag roligt nästan hela tiden!
VÄLKOMMEN till mina bättre o sämre tårtor o bakverk o annat trams.

KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar